vendredi 29 mai 2009

Kissanpäiviä




Jälleen pitkä viikonloppu alkamassa, kolme päivää vapaata. Veroilmoituskin tuli viimein tehtyä- viimetingassa niinkuin aina. Onneksi en tarvinnut mitään lisäselvityksiä, verovirastossa oli kamala jono. Muuten meidän verovirasto toimii ihan suht'koht hyvin; meilläpäin oikeastaan vain paikallisessa sairasvakuutustoimistossa pitää jonottaa ja kysyä "oikeat" kysymykset jos haluaa saada vastauksen. Kyllä ajat ovat parantuneet siitä, kun odottelin oleskelulupaa 500 muun ulkomaalaisen kanssa Aubervilliersin teollisuusalueella...

Nämä toukokuun pitkät viikonloput ovat saaneet koko toukokuun menemäân tosi nopeasti. Pitäisi alkaa jo suunnitella kesääkin. Alkuperäinen suunnitelma oli lähteä Etelä-Ranskaan heinäkuun lopussa - kuopuksen paras kaveri muuttaa sinne. Toisaalta Côte d'Azur kesällä ei tunnu kovinkaan houkuttelevalta, kaipaan Atlantin rantoja.
Itse asiassa koko toukokuussa en ole käynyt edes Pariisissa, paikallaanolo täällä maalla on aika väsyttävää, pitäisi päästä liikkumaan. Vanhin tytär lähti toiselle puolelle Ranskaa, Elsassiin, viikonlopun viettoon, melkeinpä kateeksi käy;)

Encore un long week-end de trois jours. J'ai enfin réussi à déposer ma déclaration des impôts, au dernier moment comme d'habitude. Heureusement je n'avais pas des questions à poser, il avait un monde fou. D'ailleurs l'hôtel des Impôts fonctionne plutôt bien ici; en fait c'est seulement à la Sécu où la fonction publique coince.
Les temps ont changé pour le meilleur depuis que j'attendais pour ma carte séjour au zone industriel d'Aubervilliers avec 500 autres étrangers...

Le mois de mai est passée drôlement vite, il faut peut-être commencer à planifier les vacances petit à petit. Ma fille cadette aimerait partir à Côte d'Azur, parce que sa meilleure copine déménage la-bas. Mais la Cote D'Azur en fin de juillet, ça me fait un cauchemar: les cotes Atlantiques vont me manquer.
En fait pendant tout le mois de mai je n'ai pas bougé, même pas pour aller à Paris; rester à la campagne ça devient fatiguant! - Ma fille ainée est partie en Alsace pour le week-end - je suis presque jalouse;)

5 commentaires:

Tuikku a dit…

Nämä pitkät viikonloput ovat mukavia ja kohtahan on jo kesälomien aika, tai ainakin lapsilla. Söpösiä kisuleita, varsinkin tuo mustanenäinen, hauskat täplät.

Stazzy a dit…

Tajusin sit just nyt etten ole tehnyt veroilmoitusta. Perkl.

hpy a dit…

Comme je suis contente - c'est le comptable qui fait la déclaration!

Ce sont tes chats, tous les deux? Est-ce qu'ils t'empêchent de partir en vacances comme le font les nôtres? Huit ans que nous ne sommes pas partis!

Anonyme a dit…

Bonjour,
J'adore les chats quand ils dorment.
Je voudrais avoir un chat comme ça qui ne monte pas sur la table ni l'ordinateur lol.
Bon, ils sont superbes et très très beaux, sans plaisanter.
Enfaite, peut être je suis jaloux et je recompte des bêtises.
J'ai toujours voulu avoir un chien ou un chat, un seul bien sûr. Peut être un jour ?
DV

pomme a dit…

Tuikku, vielä kuukausi kesälomiin. Félixin pitäisi alkaa laiharille, painoa on 9kg!

stazzy, sun täytyy käydä verovirastossa hakemassa ne koodit, vielähän on aikaa tehdä se netissä!

hpy, la chance:)
Oui c'est mes chats, et j'ai encore deux autres! J'adore les chats! Heureusement il y a toujours quelqu'un à la maison pour les nourrir, les vacances c'est toujours compliqué quand on a des animaux...

DV, sois pas jaloux...tu prendras ton chien à la retraite;)